افغانستان

پاکستان اقامت ۱.۴ میلیون پناه‌جوی ثبت‌شده اهل افغانستان را تمدید کرد

حکومت پاکستان اعلام کرده که این کشور مدت اقامت حدود ۱.۴ میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان را که مدارک اقامت قانونی‌شان منقضی شده بود، تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرده است.

حکومت پاکستان روز جمعه، ۱۹ عقرب، با نشر اعلامیه‌ای گفته که اعتبار کارت‌های ثبت (پی‌او‌آر) صادرشده برای پناه‌جویان اهل افغانستان تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شده است.

پاکستان در اوایل ماه اکتوبر به همه مهاجرانی که به‌گونه غیرقانونی در آن کشور به سر می‌برند، مهلت داد که تا اول نوامبر از آن کشور خارج شوند،‌ در غیر آن، آنان نخست بازداشت و سپس اخراج خواهد شد.

پاکستان اعتبار کارت‌های پناهنده‌گان را هر شش ماه بعد تمدید می‌کرد،‌ اما بار آخر در زمان انقضای این کارت‌ها در ۳۰ ماه جون چنین نکرد.

این در حالی است که کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهند‌گان روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر از پاکستان خواست تا به محافظت از آن عده از پناه‌جویان اهل افغانستان ادامه بدهد که در صورت بازگشت به افغانستان ممکن است، زندگی‌شان با تهدید مواجه شود.

جیلیان تریگز، معاون کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده‌گان با نشر پیام در صفحه ایکس از پاکستان خواست تا روند اخراج اجباری شهروندان افغانستان از این کشور را لغو کند.

با این حال، پاکستان تا کنون به درخواست‌های بین‎المللی پاسخ مثبت نداده و روند اخراج اجباری پناهنده‌گان بدون مدارک قانونی را ادامه داده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۳.۵ میلیون پناه‌جوی اهل افغانستان در پاکستان زنده‌گی می‌کنند که تنها ۱.۴میلیون آنان دارای مدارک اقامت قانونی هستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا