جهان

آصف‌علی زرداری برای دومین‌بار به‌عنوان رییس‌جمهور پاکستان انتخاب شد

آصف‌علی زرداری، معاون حزب مردم پاکستان برای دومین‌بار به‌عنوان رییس‌جمهور این کشور انتخاب شد.

به گزارش جیو‌نیوز، آقای زرداری امروز (شنبه، ۱۹ حوت) در انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس نمایندگان و پارلمان‌های ایالتی پاکستان، محمود خان اچکزی، نامزد مورد حمایت حزب تحریک انصاف را شکست داد و به‌عنوان رییس‌جمهور جدید انتخاب شد.

بر اساس گزارش این رسانه، آقای زرداری در مجلس نمایندگان پاکستان ۲۵۵ رأی و آقای اچکزی ۱۱۹ رأی بدست آورد.

در گزارش این رسانه آمده است که زرداری بجز در پارلمان ایالت خیبرپختونخوا، در سایر ایالت‌‌های پاکستان نیز اچکزی را شکست داده است.

این دومین‌بار است که آصف‌علی زرداری به‌عنوان رییس‌جمهور پاکستان انتخاب می‌شود. او بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ نیز به‌عنوان رییس‌جمهور بود.

این در حالی است که در انتخابات سراسری پاکستان که یک ماه قبل برگزار شد، هیچ حزبی اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان این کشور را بدست نیاورد تا حکومت آینده را تشکیل دهد.

در پی اعلام نتایج انتخابات، حزب مسلم‌لیگ به رهبری نواز شریف با حزب مردم پاکستان به رهبری بلاول بوتو زرداری، پسر آصف‌علی زرداری، ائتلاف کرد.

پس از این ائتلاف، شهباز شریف، برادر نواز شریف با رأی مجلس نمایندگان این کشور به‌عنوان نخست‌وزیر جدید تعیین شد و اکنون آصف‌علی زرداری به‌عنوان رییس‌جمهور جدید پاکستان انتخاب شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا