افغانستان

انفجار در تخار ۲ کشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشت.

مسئولان امنیتی در ولایت تخار می‌گویند که در نتیجه‌ی انفجار یک عراده موترسایکل بمب‌گذاری‌شده در ولسوالی کلفگان این ولایت، دو غیرنظامی کشته شده‌اند.

خلیل اسیر، سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار میگوید که این رویداد عصر دیروز «سه‌شنبه، ۲۵ سنبله» در مرکز ولسوالی کلفگان رخ داده است.

آقای اسیر افزود که در این انفجار،  ۱۲ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، این رویداد زمانی به‌وقوع پیوسته است که موتر حامل «خیرمحمد تیمور»، از فرماندهان جهادی در تخار از این ساحه عبور می‌کرده است.

از سویی هم، سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار گفت: «ماین منفجرشده در یک عراده موترسایکل در مقابل «مدرسه‌ی جامع شهر ولسوالی کلفگان» در روبه‌روی یک دوکان گازفروشی جاسازی شده بود.»

او گفت که در پی انفجار ماین تعدادی از بالون‌های گاز نیز منفجر شده است که بیشتر غیرنظامیان در انفجار آن‌ها آسیب دیده‌اند. همچنان به گفته‌ی آقای اسیر، در پی این انفجارها، بیش از ۲۰ دکان حریق شده است.

هنوز مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است. اما در ولایت نسبتا ناامن تخار در شمال‌شرق کشور، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت گسترده دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا