افغانستان

امنیت ملی: داکتر محب بارکزی آزاد و عاملان اختطاف آن بازداشت شدند.

ریاست امنیت ملی کشور امروز «یکشنبه ۲۷ میزان ۱۳۹۹» اعلام کرده است که نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی، در عملیاتی هدفمند، عاملان اختطاف داکتر محب الله بارکزی را بازداشت نموده و داکتر بارکزی را از بند اختطاف‌چیان رها نمودند.
در اعلامیه آمده است که ریاست عمومی امنیت ملی در ادامه‌ی اجرای برنامه‌ی میثاق امنیتی کابل، عاملان اختطاف داکتر محب الله بارکزی، متخصص داخله‌ی عمومی شفاخانه‌ی جمهوریت را از مربوطات ناحیه‌ی ۱۷ شهر کابل بازداشت نمودند.
بلال، فرزند عبدالهادی به همراه اسدالله، شیرشاه و ذکریا هزاره از جمله‌ی شبکه‌ی اختطاف‌چی بودند که پلان اختطاف داکتر محب الله بارکزی را طرح ریزی نمودند. این شبکه‌ی اختطاف‌چی ابتدا مسیر رفت و آمد داکتر بارکزی را کنترل کرده و بعد از ده روز، وی را در ساحه‌ی تایمنی اختطاف کردند. در ابتدا داکتر بارکزی را به محلی در پغمان و سپس در منطقه‌ی طاق ظفر پغمان انتقال دادند. نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی، در این قضیه ورود کرده و در جریان عملیاتی هدفمند، بلال فرزند عبدالهادی را به همراه ننگیالی فرزند نورعلم، فیض الله فرزند جیلانی و عبدالهادی فرزند عبدالرحیم بازداشت کردند و داکتر محب الله بارکزی آزاد شد.

قبلا وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور در پیامی نوشته بود که اختطاف گران داکتر محب بارکزی مسوول سرویس عاجل شفاخانه جمهوریت، یکی از بهترین قهرمانان روز های سخت مبارزه با کرونا را از آغوش خانواده اش ربوده اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا