افغانستان

قزاقستان میزبان نشست آسیای مرکزی و امریکا در مورد افغانستان است

پس از دیدار توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و رینا امیری، نماینده این کشور در امور زنان با نماینده‌گان آلبانیا، بنگله‌دیش، مراکش، عربستان سعودی، سازمان همکاری‌های اسلامی و تونس، قرار است این دو تن به آستانه، پایتخت قزاقستان سفر کنند.

رسانه‌های بین‌المللی روز پنج‌شنبه، ۵ اسد، گزارش داده‌اند که این دو مقام امریکایی در نشست ویژه C5+1 آستانه با نمانیده‌گان کشورهای قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان در مورد افغانستان گفت‌وگو کنند.

تا کنون تاریخ برگزاری این نشست مشخص نشده است.

موضوعات چون حمایت بشردوستانه از مردم افغانستان، ثبات اقتصادی، رفتار عادلانه طالبان با تمام افغان‌ها، از جمله زنان و دختران، مسایل امنیتی، و تلاش برای مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر از محورهای این نشست عنوان شده‌اند.

براساس اطلاعات، آنان همچنان با اعضای جامعه مدنی با تمرکز بر تقویت توانمندی اقتصادی زنان در افغانستان دیدار خواهند داشت.

در همین حال، رینا امیری، پس از ملاقات با نماینده‌گان چند کشور روز پنج‌شنبه، ۵ اسد، در صفحه توییترش نگاشته که سرکوب شدید زنان و دختران افغان از سوی طالبان، یک پدیده خطرناک به تمام کشورهای اسلامی است.

وی افزوده است: «ما توافق کردیم که از طریق تلاش‌های دیپلماتیک و حمایت استوار به همکاری برای حمایت از مردم افغانستان ادامه دهیم.»

این در حالی است که تام وست و رینا امیری دو نماینده ویژه امریکا به هدف بهبود وضعیت در افغانستان، از دو روز به این‌سو سفرهای خود به چند کشور را آغاز کرده‌اند.

قرار است آنان با وزیر خارجه طالبان و چند مقام دیگر این گروه در هفته پیشرو در دوحه نیز دیدار کنند.

وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که این دیدارهای به معنی تغییر موضع واشنگتن در قبال طالبان و یا به‌رسمیت شناختن این گروه نیست.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا