افغانستان

وزیر خارجه سابق آلمان: افغانستان ناامن باقی خواهد ماند

با وجود خروج عجولانه نیروهای بین المللی از افغانستان و تسلط مجدد طالبان، یوشکا فیشر، وزیر امور خارجه سابق آلمان، از ماموریت نظامی آلمان دفاع می‌کند. اما او وضعیت فعلی افغانستان را وحشت‌ناک می‌خواند.

آلمان از چندین ماه به این طرف کمیسیونی را ایجاد کرده تا ماموریت اردوی این کشور در افغانستان را تجزیه و تحلیل کرده و درس‌هایی از آن به ماموریت‌های بعدی ارایه دهد. در تازه‌ترین نشست این کمیسیون در پارلمان فدرال آلمان، یوشکا فیشر، روز دوشنبه از ماموریت نظامی این کشور در افغانستان دفاع کرد. او گفت: “فکر نمی‌کنم این یک اشتباه بوده باشد.”

فیشر که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ وزیر امور خارجه آلمان بود، علاوه کرد: «اگر ما همراهی نمی‌کردیم، بهای بسیار بالایی را در اتحاد پرداخت می‌کردیم.»

فیشر گفت که او در حال حاضر شاهد شکستی ناگهانی است که در افغانستان به جا مانده است. او تاکید کرده که شرایط کنونی ناشی از خروج عجولانه نیروهای بین المللی از افغانستان است. این سیاستمدار حزب سبزها گفت: «اگر به وضعیت امروز نگاه کنید وحشتناک است. افغانستان برای مدت طولانی محل ناامنی باقی خواهد ماند.»

در دهمین جلسه استماع پارلمان فدرال در مورد افغانستان، وزرای سابق دفاع، انکشاف اقتصادی و رئیس سابق اداره استخبارات این کشور نیز حضور داشتند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا