جهان

نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان از تبعید بازمی‌گردد

نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان قرار است امروز (شنبه، ۲۹ میزان) پس از چهار سال تبعید خودخواسته در لندن به کشورش بازگردد.

به گزارش رویترز، این سیاست‌مدار کهنه‌کار ۷۳ ساله ابتدا به دوبی می‌رود و بعد با هواپیمای چارتر همراه با ۱۹۴ نفر از اعضای حزب و نهادهای رسانه‌ای‌اش به لاهور پرواز می‌کند.

شریف پس از محکومیت ۱۴ ساله به اتهام فساد مالی، در سال ۲۰۱۹ برای درمان صحی به لندن رفت و تا اکنون به پاکستان بازنگشته است.

محکومیت‌های او هنوز به قوت خود باقی است، اما به گزارش رسانه‌های داخلی پاکستان، دادگاه روز پنج‌شنبه حکم داد تا روز سه‌شنبه که قرار است شریف در دادگاه حاضر شود، بازداشت نشود.

با وجود این‌که او به‌دلیل محکومیت‌هایش نمی‌تواند دوباره در انتخابات شرکت کند یا منصب دولتی داشته باشد، اما حزب او می‌گوید که شریف قصد دارد برای بار چهارم نخست‌وزیر شود.

در صورت موفقیت در دادگاه، چالش اصلی شریف جلب دوباره‌ی طرفداران عمران خان است که در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد.

خان نیز به‌دلیل محکومیت اختلاس در ماه آگست از شرکت در انتخابات رد صلاحیت شده است.

شریف در حالی به پاکستان باز می‌گردد که این کشور بدترین بحران اقتصادی را تجربه می‌کند که در دوران حکومت ائتلافی موقت تحت اداره‌ی شهباز شریف، برادر کوچک‌ترش، تشدید شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا