افغانستان

در سال ۲۰۲۳ افغان‌ها بزرگترین متقاضیان پناهنده‌گی در فرانسه بودند

اداره حمایت از پناهنده‌گان و افراد بدون تابعیت فرانسه (OFPRA) گفته است که طی سال ۲۰۲۳ افغان‌ها با ۱۷ هزار و ۵۰۰ درخواست، بزرگترین متقاضیان پناهنده‌گی در این کشور بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اداره حمایت از پناهنده‌گان و افراد بدون تابعیت فرانسه روز سه‌شنبه، ۳ دلو با نشر گزارشی نگاشته است که سال گذشته به‌صورت مجموعی ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ تن در این کشور درخواست پناهنده‌گی داده‌اند.

ارقام این نهاد نشان می‌دهد که این ششمین سال متوالی است که افغان‌ها در رتبه نخست متقاضیان پناهنده‌گی قرار می‌گیرند.

در گزارش آمده است:‌ «سایر گروه‌های بزرگی که درخواست پناهنده‌گی می‌دهند از بنگلادیش، ترکیه، جمهوری دموکراتیک کنگو و گینه آمده‌اند.»

به گفته این اداره، تعداد افرادی که در سال گذشته در فرانسه درخواست پناهنده‌گی داده‌اند، بیش از هشت درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

 

این در حالی است که اخیراً اداره فدرال آلمان نیز اعلام کرده بود که بیش از ۵٠ هزار افغان در سال ٢٠٢٣ در این کشور درخواست پناهنده‌گی داده‌اند.

 

هفته گذشته اداره مهاجرت وزارت امور داخله ترکیه گفته بود که ۴۱ هزار و ۹۷۸ هزار افغان با مدارک اقامتی در این کشور زنده‌گی می‌کنند.

 

با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، شمار زیادی از شهروندان‌ کشور به‌خصوص جوانان و نظامیان پیشین به‌دلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی راه مهاجرت را در پیش گرفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا