افغانستان

طالبان مولانا فضل‌الرحمان را به کابل دعوت کردند

پس از افزایش تنش در روابط میان طالبان و پاکستان، حکومت طالبان از مولانا فضل‌الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام برای سفر به کابل دعوت کرده است.

این حزب روز شنبه ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) در شبکه اجتماعی ایکس گفت که این دعوت‌نامه توسط سردار احمد شکیب، شارژدافیر منصوب طالبان در سفارت افغانستان در اسلام‌آباد به مولانا فضل‌الرحمان در خانه‌اش تحویل داده شده است.

مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام، رابطه طولانی مدت و نزدیک با طالبان دارد و بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، طالبان از او خواسته اند تا برای بهبود روابط پاکستان و حکومت این گروه پا در میانی کند.

برخی از خبرنگاران پاکستانی گفته اند که این پیشنهاد پس از آن به مولانا فضل‌الرحمان ارایه شد که هفته گذشته برخی از دپلومات‌های خارجی با مقامات پاکستانی در مورد اهمیت نقش مولانا فضل‌الرحملن در بهبود روابط اسلام‌آباد و کابل گفتگو کردند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا