افغانستان

شرکت دولتی افغان‌پُست مسئولیت تصدیق اسناد در وزارت خارجه را به عهده گرفت.

براساس یک تفاهم‌نامه‌ی جدید وزارت خارجه با شرکت دولتی افغان‌پُست، پس از این مسئولیت تصدیق اسناد در وزارت خارجه به شرکت افغان‌پُست واگذار شده است.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه آمده است که این تفاهم‌نامه امروز (شنبه، ۱۴ سرطان) به‌منظور فراهم‌کردن تسهیلات لازم در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات کنسولی به شهروندان، ارتقای سطح عرضه خدمات «اسناد مصدقه» و رسیدن به هدف اساسی انجام خدمات به‌موقع، به امضا رسیده است.

به نقل از اعلامیه، این تفاهم‌نامه میان ریاست امور کنسولی وزارت خارجه و شرکت دولتی افغان‌پُست امضا شده است.

براساس این تفاهم‌نامه، ۱۵ پُسته‌خانه شرکت افغان‌پُست در کابل و هشت پُسته‌خانه‌ی مرکزی آن در شهرهایی هرات، نیمروز، قندهار، قندوز، بلخ، بدخشان، پکتیا و ننگرهار از فردا (یک‌شنبه، ۱۵ سرطان) خدمات تصدیق، انتقال و توزیع اسناد را آغاز می‌کند.

خدمات تصدیق اسناد پیش از این از سوی یک شرکت خصوصی ارایه می‌شد. قرارداد این شرکت با وزارت خارجه اخیرا به پایان رسیده است. با ختم این قرارداد، شماری از شهروندان که اسنادشان ضرورت به تصدیق وزارت خارجه داشت، در برابر این وزارت تجمع کرده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا