افغانستان

برنامه جهانی غذا: برای حمایت از ۱۰ میلیون انسان گرسنه در افغانستان منبعی در اختیار نداریم

برنامه جهانی غذا می‌گوید منابع لازم در اختیار ندارد تا از ۱۰ میلیون نفری که از گرسنگی در افغانستان رنج می‌برند، حمایت کند. مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت برای حمایت از ۵ میلیون نفر منبع داریم، در حالی که ۱۵ میلیون نفر به‌شدت گرسنه‌اند.

هسیائو وی لی، مدیر کشوری برنامه جهانی غذا در افغانستان روز جمعه (۱۶ سرطان) در گفت‌وگویی با رسانه اروپایی euractiv وضعیت افغانستان را «ناامیدکننده» خوانده است.

این مقام سازمان ملل‌ در افغانستان گفت بعد از ورود طالبان به کابل در اگست ۲۰۲۱ و با فرا رسیدن فصل زمستان، «ما شاهد ۲۳ میلیون نفری بودیم که به‌شدت گرسنه بودند.» با این حال او ادعا کرد که آنها توانسته‌اند این تعداد را تا ۱۵ میلیون نفر کاهش دهند.

به گفته خانم هسیائو وی لی، برنامه جهانی غذا برای زمستان پیش‌رو در افغانستان یک میلیارد دالر کمبود بودجه دارد و این نهاد نگران زمستان پیش‌رو است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا