افغانستان

رهبر طالبان: ما قانون داریم و قانون ما اسلام است.

در سخنرانی منسوب به رهبر طالبان به مناسبت عید فطر تاکید شده که قصاص، شلاق زدن و قطع عضو بخشی از قوانین اسلام است و این گروه آن را اجرا می‌کند.

طبق اعلام طالبان، هبت‌الله آخندزاده روز چهارشنبه، روز اول عید، در مسجد عیدگاه قندهار سخنرانی کرد.

برپایه فایل صوتی این سخنرانی، که طالبان پخش کرده، آخندزاده گفته اینکه جامعه جهانی می‌گوید طالبان قانون ندارد، نادرست است. او گفت: «ما قانون داریم و قانون ما اسلام است.»

رهبر طالبان گفته این گروه با دنیا جز اسلام هیچ ‌مشکلی ندارد. او تاکید کرده است که طالبان تنها «‌در دایره اسلام حاضر به معامله است. یعنی هر چیزی که در اسلام قابل اجرا است و در دوران حضرت محمد هم اجرا شده است، ما به آن ‌پایبند هستیم و مطابق آن با دنیا توافق می‌کنیم.»

رهبر طالبان افزود: «دنیا از ما می‌خواهد که از دین خود بگذریم.»

طالبان هیچ تصویری از ملا هبت‌الله آخندزاده پخش نکرده است. در فایل صوتی منسوب به او تاکید شده که طالبان قبلا هم با خارجی‌ها مبارزه کرده و اکنون هم به مبارزه خود علیه آنها ادامه می‌دهد.

 

او در بخشی از سخنان خود خطاب به اعضای طالبان گفت: «دشمن هنوز زنده است و ما همیشه باید برای جهاد علیه آنها آماده باشیم‌ و همیشه جهاد کنیم.»‌

 

رهبر طالبان کشورهای غربی را «کفار» خواند و گفت دین آنها «باطل» است.

 

ملا هبت‌الله آخندزاده اسلام را «کامل‌ترین دین» خواند و افزود زمانی که طالبان «قانون اسلام و شریعت را اجرا می‌کند، جهان می‌گوید نقض حقوق بشر است. آنها می‌گویند چرا دست را قطع می‌کنید؟ چرا زن را در ملاء عام شلاق می‌زنید؟.»

 

رهبر طالبان گفت: «قصاص کردن، شلاق زدن و قطع عضو جزو قوانین ما است و ‌ما آن را اجرا می‌کنیم.»

 

او افزود در حالی که امریکا از طالبان می‌خواهد که به این کشور و قوانین آن از جمله حقوق بشر احترام بگذارد، خود امریکا به دین اسلام احترام نمی‌گذارد. هبت‌الله آخندزاده گفت: «وقتی ما به اصول شما احترام داریم، شما هم اصول و قوانین ما را بپذیرید.»

 

رهبر طالبان گفته امریکا وارد افغانستان شد و طالبان را «تروریست» خواند و بر این گروه «مهر تروریستی» زد. او تاکید کرد که برخلاف ادعای امریکا، طالبان پس از دستیابی به قدرت «عفو عمومی» اعلام کرد.

 

او خطاب به امریکا گفت که طالبان پس از تسلط بر افغانستان «عمل تروریستی» انجام نداده، بلکه به گفته او، این گروه با «شفقت و مهربانی» عمل کرده است.

 

رهبر طالبان همچنین گفته است جهان قبلا با سلاح «حمله و توطئه» می‌کرد و اکنون با اینترنت و رسانه‌ها علیه طالبان «تبلیغات» می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا