افغانستان

سفارت ایران در کابل: از اقدام نظامی در افغانستان حمایت نمی‌کنیم

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ ایران در کابل می‌گوید که این کشور از اقدام نظامی در افغانستان توسط هیچ گروهی حمایت نمی‌کند.

 

سفارت ایران در کابل دوشنبه‌شب، ۱۸ جدی، در صفحه ایکس خود نوشته که قمی با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در کابل دیدار کرده است.

 

این سفارت‌ درباره‌ این دیدار نوشته است: «جمهوری اسلامی ایران بیش از چهاردهه پذیرای سلایق متنوع مردم افغانستان بوده است. همان‌گونه که در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر [طالبان] هم توضیح داده شد، ایران از اقدام نظامی علیه تمامیت ارضی این کشور توسط هیچ گروهی حمایت نخواهد کرد.»

 

این سفارت‌خانه افزوده است «در حقیقت استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت مشروع، مشارکت بدون تبعیض، ثبات، رفاه مردم، آبادانی و حسن همجواری، اصول مبنایی و ماندگار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.»

 

ارگ زیر تسلط طالبان در ۱۷ جدی از دیدار حسن کاظمی قمی با مولوی عبدالکبیر خبر داده بود.

 

در این دیدار مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان به سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان گفته بود که هدف داعش «به‌عنوان دشمن مشترک»، ناامن سازی منطقه و کشتن افراد بی‌گناه است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا