افغانستان

وزیر خارجه طالبان خواستار «تعامل مثبت» کشورهای اروپایی با طالبان شد

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان خواستار «تعامل مثبت» کشورهای اروپایی و این اتحادیه با این گروه شده است.

ارگ طالبان روز چهارشنبه، ۱۸ دلو با نشر خبرنامه‌ای از دیدار مولوی عبدالکبیر با توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان خبر داده و گفته است که دو طرف در مورد موضوعات مختلف باهم گفت‌وگو کرده‌اند.

او افزوده است که طالبان خواهان «مناسبات نیک» با کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا می‌باشند.

معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان بار دیگر نیز تاکید کرده است که در موجودیت یوناما گزینش نماینده خاص به‌خاطر صلح نیاز نمی‌باشد.

وی مدعی شده که در حاکمیت طالبان جنگ، فساد و مواد مخدر از بین رفته است.

در همین حال، نیکلسون در این دیدار از برگزاری نشستی با حضور نماینده‌گان پنج کشور آسیای میانه در قرغیزستان در رابطه به مواد مخدر خبر داده است.

به گفته وی، این نشست در آینده نزدیک دایر می‌شود و افغانستان نیز محور بحث خواهد بود.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان درباره زمان دقیق برگزاری این نشست معلومات ارایه نکرده است.

 

مولوی عبدالکبیر در حالی خواستار تعامل کشورهای اروپایی با طالبان شده که محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان امروز در نشستی که زیر نام «تقویت نظام اسلامی و وحدت ملی» گفته است که فشارهای سیاسی هیچ تاثیری بر رژیم این گروه ندارد.

 

پیشتر، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای در مورد نحوه «تعامل» با رژیم طالبان تصویب کرده و در آن خواستار تعیین نماینده ویژه این سازمان برای افغانستان شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا