افغانستان

امنیت ملی «سرپرست والی نام‌نهاد طالبان» را برای کابل بازداشت کرد

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که نیروهای این ریاست با اجرای یک عملیات ویژه محمد مشهور به حاجی لالا، سرپرست والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت کابل را بازداشت کرده‌اند.

طبق اعلام امنیت ملی، محمد به واسطه جبار آغا از فرماندهان گروه طالبان به این گروه پیوسته بود و در ابتدا به عنوان عضو ارشد حلقه مرکزی گروه طالبان و مسوول نظامی این گروه برای ولایت‌های کابل، میدان‌وردک، ننگرهار، لوگر و پروان گماشته شده بود.

امنیت ملی می‌گوید که معاون سرپرست والی نام‌نهاد طالبان برای کابل دستور رهبری این گروه برای انجام قتل‌های زنجیره‌ای، ترورها و ناامنی را به فرماندهان طالبان در پنج ولایت مزبور ابلاغ می‌کرد و از چگونه‌گی اجرای آن حساب می‌گرفت.

اطلاعات امنیت ملی نشان می‌دهد که پس از رفتن جبار آغا به پاکستان، محمد به عنوان سرپرست نام‌نهاد گروه طالبان برای ولایت کابل تعیین شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که او پس از گماشته‌شدن در این سمت توسط نیروهای امنیت ملی شناسایی و بازداشت شده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا