افغانستان

وزارت داخله ایران ۱.۳ میلیون مهاجر غیرقانونی را در یک سال اخیر اخراج کرده است.

احمد وحیدی، وزیر داخله ایران، از اخراج یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی طی یک سال گذشته از این کشور خبر داده است.

وحیدی روز یک‌شنبه، ۱۶ ثور، در یک نشست خبری گفته است که برخی از افراد اخراج شده دوباره از طریق مرز‌ها وارد ایران شده و باید قوانینی وضع شود که با این افراد «برخورد» صورت گیرد.

او تصریح کرده است: «برای این‌که مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم، لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.»

 

در ادبیات مقام‌های ایران «اتباع» معمولاً اشاره به مهاجران و پناه‌جویان افغانستان دارد و این مقام‌ها طی یک سال گذشته کارزار اخراج این افراد که مجوز اقامت در آن کشور را ندارند، تشدید کرده‌اند.

گفتنی است که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، هزاران از تن شهروندان کشور، به‌ویژه نظامیان و مقام‌های حکومت پیشین به دلیل تهدیدات امنیتی و مشکلات اقتصادی به ایران فرار کرده‌اند.

 

با این حال، در برخی موارد که نظامیان پیشین از سوی دولت ایران به افغانستان اخراج می‌شوند، در دام طالبان افتاده و بازداشت، شکنجه و حتا به قتل می‌رسند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا