افغانستان

سرور دانش: لیست اقوام اداره احصائیه، مسلکی و علمی نیست.

دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری به نقل از سرور دانش درباره درج اقوام در تذکره الکترونیکی نوشته است که « آنچه از طرف اداره ملی احصائیه و معلومات به عنوان لیست اقوام برای درج در تذکره الکترونیکی نشر شده، فاقد جنبه مسلکی و علمی است.»

در اعلامیه ایی که امروز «شنبه ۲۳ حوت» نشر شده است آمده که «درست است که افغانستان کشور کثیرالقومی است و این تنوع از زیبایی های فرهنگی و اجتماعی کشور ما است و هر قومی هم حق دارد که با هویت خود به رسمیت شناخته شود، اما این هم درست نیست که شاخه ها و طوایف متعدد یک قوم و تبار، به عنوان اقوام مستقل و متعدد معرفی شوند.»

در این اعلامیه همچنین ذکر شده است که شناخت هویت های قومی یک کار مسلکی، علمی، تاریخی و فرهنگی لازم دارد و نباید به سادگی و شتاب زده تصمیم گرفته شود.

در این اعلامیه به نقل از آقای دانش نوشته شده است که «باید یادآوری کنم که در سال ۱۳۹۶ در این رابطه به حکم رئیس جمهور کمیسیونی توظیف شد اما آن کمیسیون به نتیجه و تصمیم نهایی نرسید و در طول این مدت ما تنها در مورد قوم محترم «سادات» تصمیم گرفتیم که با حکم رسمی رئیس جمهور به عنوان هویت مستقل شناخته شود. برای سایر موارد نیز باید یک تحقیق مستقل علمی و تاریخی صورت بگیرد.

در این اعلامیه آقای دانش از اداره ملی احصائیه و معلومات خواسته است که تصمیم خود در این مورد را مورد بازنگری قرار دهد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا