افغانستانخبر برتر

کارمندان وزارت شهرسازی: نان اولادمان را از دسترخوان نگیرید.

شماری از کارمندان وزارت شهرسازی و اراضی طی یک گردهمایی اعتراضی، خواهان پرداخت حقوق‌شان از سوی حکومت سرپرست طالبان شده‌اند.

این کارمندان که تعدادشان به ده‌ها تن می‌رسد، روز «شنبه، ۲۷ قوس»، در این گردهمایی گفتند که از ماه اسد به این سو معاشات‌شان به حالت تعلیق درآمده است و اکنون بی‌سرنوشت‌اند.

این کارمندان با حمل شعارهای «ظلم و چشم‌پوشی از پرداخت معاش و مزد کارگر از گناهان کبیره است و لطفاً نان اولادهای انجنیران و متخصصین را از دسترخوان ایشان نگیرید»، از طالبان خواستار پرداخت حقوق‌ خود شده‌اند.

آنان می‌گویند که چندین بار به مقام‌های حکومت سرپرست طالبان مطالبات‌شان را مطرح کرده‌اند، اما تاکنون به این درخواست‌ها پاسخ قناعت بخش داده نشده است.

کارمندان معترض تأکید دارند که وزارت شهرسازی و اراضی یکی از وزارت‌خانه‌های کلیدی و غیر سیاسی کشور است و نباید درب آن به روی انجینیران بسته شود.

آنان هشدار داده‌اند که اگر به خواست‌های این کارمندان رسیده‌گی نشود، ممکن است که شماری از کارکنان این وزارت دست به مهاجرت بزنند.

این کارمندان در این گردهمایی از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی نیز خواسته‌اند که شهروندان افغانستان را در این بحران اقتصادی پیش آمده تنها نگذارند و کمک کنند.

آنان هم‌چنان خواستار آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان در امریکا شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا