افغانستانجهان

توافق جدید امریکا و کانادا: رد پناهجویان داخل شده از گذرگاه‌های غیر رسمی

امریکا و کانادا بر سر رد پناهجویان از گذرگاه‌های مرزی غیررسمی به توافق رسیدند.

طبق توافق ۲۰۰۴، کانادا می‌توانست پناهجویان را از مبادی ورودی رسمی اما نه گذرگاه‌های غیررسمی به امریکا برگرداند.

تعداد زیادی از مهاجران از طریق گذرگاه روکسهام در مرز امریکا و کانادا عبور می‌کنند.

این اقدام خلأ ایجاد شده توسط توافق نامه پناهندگی سال ۲۰۰۴ با امریکا را در مورد محلی که مهاجران باید درخواست پناهندگی خود را مطرح کنند، پر می‌کند.

این توافق به کانادا اجازه می‌داد تا مهاجران را در مبادی ورودی رسمی اما نه در گذرگاه های غیررسمی دور کند.

به گزارش رویترز، توافق جدید توافقنامه پناهندگی را در امتداد ۹ هزار کیلومتر مرز تمدید می‌کند و قرار است از نیمه شب جمعه به وقت محلی اجرایی شود.

به عنوان بخشی از این توافق، کانادا هم اکنون یک برنامه جدید پناهندگی برای ۱۵ هزار پناهجوی که از آزار و اذیت و خشونت در آمریکای جنوبی و مرکزی فرار کرده‌اند، ایجاد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور جو بایدن به مدت ۲۴ ساعت در اتاوا به سر می‌برد تا با همتای کانادایی خود جاستین ترودو درباره یک سری مسائل اقتصادی، تجاری و مهاجرتی گفتگو کند.

آقای بایدن در سخنرانی روز جمعه خود در پارلمان کانادا گفت: “ایالات متحده و کانادا برای جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرزها و اجرای کامل توافقنامه به روز شده با یکدیگر همکاری خواهند کرد”.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا