افغانستان

نیروهای امریکایی «کمپ انتونیک» را به قول اردوی ۲۱۵ میوند تسلیم دادند.

نیروهای امریکایی مستقر در جنوب کشور کمپ انتونیک را روز یک‌شنبه، دوازدهم ثور به قول اردوی ۲۱۵ میوند سپردند.

مراسم تسلیم‌گیری این کمپ در قرارگاه قول اردوی ۲۱۵ میوند در ولایت هلمند برگزار شده بود.

قول اردوی ۲۱۵ میوند گفته است که «کمپ انتونیک» با حفظ این نام به حیث قرارگاه نیروهای خاص افغان استفاده می‌شود.

روند خروج نیروهای خارجی به صورت رسمی از افغانستان در اول می کلید خورده است.

محمدیاسین ضیا، رییس ستاد ارتش و سرپرست وزارت دفاع ملی روز «شنبه، ۱۱ ثور» در یک نشست خبری اعلام کرد که کار روی مسایل لوژیستکی خروج نیروهای خارجی جریان دارد و پس از اکمال آن، پایگاه‌های آن‌ها به نیروهای افغان تسلیم داده می‌شود.

براساس جدول‌بندی خروج نیروهای امریکا و ناتو که قبلاً اعلام شده، روند خروج نیروهای خارجی آغاز شده است. رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند که این روند کلید خورده است و ۱۰۰ تن از نیروهای امریکایی به کشورشان برگشته‌اند.

امریکا برخی از تمهیدات از جمله استقرار بمب‌‌افگن‌های بی-۵۲ (B-۵۲) در منطقه و استقرار موشک‌ها در افغانستان را برای خروج مصون نیروهایش روی دست گرفته است. این کشور صدها نیروهای ویژه را نیز به افغانستان اعزام کرده است.

طالبان گفته‌اند که تأخیر خروج نیروهای خارجی، سرپیچی از توافق‌نامه دوحه است و این گروه برای نشان دادن واکنش به آن منتظر تصمیم رهبری خود است. هم‌چنان طالبان تأکید کرده‌اند که تأخیر در خروج نیروهای خارجی، راه هر گونه «اقدام مناسب» را باز گذاشته است. در توافق‌نامه دوحه زمان خروج کامل نیروهای خارجی اول می تعیین شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا