جهانخبر برتر

شیوع بیماری ابولا، کشورهای آفریقای غربی در آماده باش قرار گرفتند.

کشورهای آفریقای غربی پس از شیوع ابولا در گینه در حالت آماده باش قرار دارند.
آژانس امنیت ملی و بهداشت این کشور اعلام کرد، گینه روز یکشنبه شیوع بیماری ابولا را در یکی از مناطق خود پس از حداقل هفت مورد بیماری از جمله سه مورد مرگ اعلام کرد.

مقامات بهداشتی در منطقه جنوب شرقی N’Zerekore گفتند که هفت نفری که در مراسم خاکسپاری یک پرستار شرکت کرده بودند از نظر آزمایش مثبت بوده و علائمی مانند اسهال، استفراغ و خونریزی را تجربه کرده اند. سه نفر از آنها به دنبال مراسم تشییع جنازه (۱۲دلو) سال جاری درگذشت.

مشخص نیست که آیا پرستار که در مرکز بهداشت محلی کار می کرد، بر اثر بیماری ابولا درگذشته است یا خیر. سازمان بهداشت جهانی (WHO) متعهد شده است که از گینه حمایت کند و به تهیه واکسن ابولا کمک کند که به کنترل شیوع اخیر در جمهوری دموکراتیک کنگو کمک کرده است. تیم های آن در حال حاضر آماده هستند و همچنین به اطمینان از پیشگیری و کنترل بیماری در مراکز درمانی و سایر مکان های مهم و همچنین ارتباط با جوامع کمک می کنند.

همچنین یک مرکز درمان ابولا در منطقه Gouecke در N’Zerekore ، جایی که شیوع آن اعلام شده است، افتتاح خواهد شد. صلیب سرخ در بیانیه‌ای گفت که شبکه ای متشکل از بیش از ۷۰۰ داوطلب آموزش دیده “به عنوان بخشی از موج اول واکنش فعال شده و دولت از مردم خواسته است که اقدامات بهداشتی و پیشگیری را رعایت کنند و علائم بیماری را به مسئولین گزارش دهند.
بزرگترین شیوع ابولا در جهان تا به امروز از سال ۲۰۱۴ در گینه آغاز شد و تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت و در کشورهای همسایه لیبریا و سیرالئون گسترش یافت. بیش از ۲۸۰۰۰ نفر آلوده شدند و بیش از ۱۱۰۰۰ نفر آنها فوت کردند.

شیوع فعلی مجدداً در یک منطقه مرزی گینه آغاز شده است و WHO می گوید که با مقامات بهداشتی در لیبریا و سیرالئون برای افزایش نظارت در مناطق مرزی و همچنین بهبود ظرفیت آزمایش موارد در حال کار است. بیماری ویروس ابولا که معمولاً افراد و نخستیان غیرانسانی مانند میمون ها، گوریل ها و شامپانزه ها را مبتلا می کند، یک بیماری شدید است که ابتدا از حیوانات وحشی به انسان منتقل می شود. انسان در صورت تماس با مایعات بدن فرد آلوده یا اشیا آلوده افراد آلوده، می تواند توسط انسان دیگر آلوده شود.

همچنین انسان می تواند در معرض ویروس قرار گیرد، به عنوان مثال، با قصابی حیوانات آلوده. به گفته WHO، به طور متوسط​​، حدود ۵۰٪ از افرادی که به ابولا مبتلا می شوند، می میرند، اگرچه این در شیوع گذشته از ۲۵٪ تا ۹۰٪متفاوت است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا