افغانستان

یک مرد به اتهام قتل خانم اش، محکوم به سه سال حبس شد.

لوی سارنوالی اعلام کرده است که « دوازدهم قوس سال ۱۳۹۹»، در قریۀ کرمان ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور یک خانم به قتل رسیده که این قضیه پس از بررسی محل واقعه از جانب مراجع کشفی برای رسیدگی عدلی، به سارنوالی استیناف ولایت غور محول شده است.

بر اساس اعلامیه هیأت قضایی محکمه ابتدایی رسیدگی به جرایم خشونت علیه زن و تخلفات اطفال ولایت غور، «هشتم جدی ۱۳۹۹»، باقر فرزند فقیر را در اتهام ضرب منجر به فوت حوا فرزند سلطان، مطابق حکم قانون به سه سال حبس تنفیذی، محکوم به مجازات کرده است.

سارنوالی استیناف ولایت غور اوراق قضیۀ قتل حوا خانم باقر فرزند فقیر را پس از اکمال تحقیق در بخش سارنوالی ابتدایی منع خشونت علیه زن و تخلفات اطفال، به محکمۀ ابتدایی رسیدگی به جرایم خشونت علیه زن و تخلفات اطفال این ولایت، محول کرد.

به گفتۀ سارنوال مؤظف، مظنون قضیه باقر همراه با دخترش به منظور گرفتن پشم گوسفندان با قیچی مخصوص یکجا وارد طویله می­شوند. سرانجام در جریان گرفتن پشم، یکی از گوسفند­ها زخمی می­شود که باقر به اثر کم توجهی دخترش عصبانی شده وی را سرزنش می­کند و دخترش نزد حوا مادرخود رفته جریان را بازگو می­کند. خانم حوا به عجله نزد شوهراش باقر در طویله می­رود حین گفت و گو باقر با قیچی دست داشته اش خانمش را مجروح می­کند.

به قول سارنوال مؤظف قضیه باقر با بی­تفاوتی تمام مصروف کارخود شده و خانم اش از اثر خونریزی شدید فوت می­شود.

همچنان باقر در اظهارات خویش گفته است که عمل وی عمدی نبوده بلکه از اثر عصبانیت وی بوده است. وی افزوده است که برای انتقال خانمش حوا تلاش کرده است تا واسطۀ را پیدا کند تا خانم خود را به شفاخانه انتقال دهد، اما موفق نمی­شود.

سارنوال مؤظف این قضیه پس از اکمال تحقیق و ترتیب اتهام­نامه و ذکر دلایل مبنی بر اثبات جرم به رویت اسناد و شواهد برای باقر در اتهام ضرب منجر به فوت از پیش­گاه محکمۀ ابتدایی رسیدگی به جرایم خشونت علیه زن و تخلفات اطفال این ولایت، تطبیق حکم مادۀ ۵۵۲ کودجزا با رعایت فقرۀ دوم مادۀ ۲۲ قانون منع خشونت علیه زن را درخواست کرده است.

هیأت قضایی محکمۀ ابتدایی رسیدگی به جرایم خشونت علیه زن و تخلفات اطفال ولایت غور، به تاریخ هشتم جدی ۱۳۹۹ خورشیدی، باقر فرزند فقیر را در اتهام ضرب منجر به فوت حوا فرزند سلطان، مطابق حکم قانون به سه سال حبس تنفیذی، محکوم به مجازات کرده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا