افغانستان

سازمان ملل ده میلیون دالر به مهاجران اخراج‌شده از پاکستان اختصاص داد

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد از اختصاص دادن ۱۰ میلیون دالر به مهاجران اخراج‌شده از پاکستان به افغانستان خبر داده است.

گریفیث دوشنبه‌شب، ۲۹ عقرب، در شبکه اجتماعی ایکس نوشته که این مقدار کمک از صندوق اضطراری سازمان ملل متحد برای رسیده‌گی به مهاجران بازگشت‌کننده از پاکستان اختصاص داده شده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است که این کمک‌ها برای تأمین نیازهای اولیه مهاجران و پناه‌جویان بازگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان به مصرف برسد.

پیش از این، یک نهاد امدادرسان موسوم به «اسلامیک ریلیف» از وضعیت مهاجران اخراج‌شده از پاکستان در مرز تورخم ابراز نگرانی کرده بود.

این نهاد روز یک‌شنبه، ۲۸ عقرب، در گزارشی گفته بود که این مهاجران با مشکلات متعددی از جمله نبود سرپناه، غذا، فراهم نبودن آموزش، تسهیلات بهداشتی و کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

بربنیاد این گزارش،  ۹۲ درصد از خانواده‌ها دسترسی آسان به آب آشامیدنی قابل حمل دسترسی ندارند، ۹۰ درصد بدون سرپناه هستند و ۷۱ درصد نیز به تسهیلات حفظ‌الصحه به‌ویژه دست‌شویی به آسانی دسترسی ندارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا