افغانستان

یونیسف: در سال جاری ۲۹.۲ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که در سال ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۲۹.۲ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

این نهاد روز «پنج‌شنبه، ۵ اسد» با نشر نسخه‌ی بازبینی شده «عملیات بشردوستانه برای کودکان» گفته است که ۱۵.۸ میلیون نفر از افراد نیازمند، کودکان هستند.

یونیسف گفته است که  افغانستان همچنان با بحران‌های هم‌زمان، از جمله خشک‌سالی، سیلاب، ناامنی، بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی و آوارگی مواجه است.

این نهاد افزوده است که انتظار می‌رود بحران اقتصادی در افغانستان ادامه یابد که در این صورت، ۶۴ درصد از خانواده‌ها قادر به تأمین نیازهای اساسی خود نخواهند بود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفته است که ۲۱ میلیون نفر در افغانستان نیاز به دسترسی به خدمات آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و حفظ‌الصحه دارند.

به‌گفته‌ی یونیسف، ۷.۲ میلیون نفر نیاز به خدمات تغذیه، ۷.۵ میلیون کودک و مراقبت‌کنندگان آن‌ها نیاز به خدمات حفاظتی و ۸.۷ میلیون کودک نیاز به حمایت آموزشی دارند.

این نهاد گفته است که برای رسیدگی به نیازهای ۱۹ میلیون نفر، از جمله ۱۰.۳ میلیون کودک، نیاز  فوری به ۱.۴۵ میلیارد دالر بودجه دارد.

یونیسف علاوه کرده است که زنان و دختران افغانستان با «بحران سیستماتیک حقوقی» مواجه هستند و محرومیت آن‌ها از آموزش و کار، خطرات حفاظتی برای زنان و دختران را به‌طور قابل توجه افزایش داده و تأثیرات آن برای نسل‌های آینده محسوس خواهد بود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفته است که محیط عملیاتی با افزایش موانع تحمیلی بروکراتیک از سوی طالبان و کوچک‌شدن فضای بشردوستانه، پیچیده شده است، اما این نهاد متعهد است که ارائه خدمات به مردم، به‌ویژه کودکان را در مناطق محروم ادامه دهد.

به‌گفته‌ی یونیسف، درحالی که نیازها ثابت می‌مانند، تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که محیط حفاظتی بدتر شده و آسیب‌پذیری زنان و دختران افزایش یافته است.

یونیسف در حالی آمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان را ۲۹.۲ میلیون نفر اعلام کرده است که پیش از این، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل متحد (اوچا) آمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه را ۲۸.۸ میلیون نفر اعلام کرده بود.

اوچا با بازبینی برنامه‌ی «عملیات بشردوستانه» در افغانستان گفته بود که برای رسیدگی به افراد نیازمند تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲.۲۴ میلیارد دالر بودجه نیاز دارد.

در یک ماه اخیر شماری از نهادهای زیر مجموعه‌ی سازمان ملل متحد، از جمله سازمان جهانی غذا، از مواجه شدن با کمبود بودجه و کاهش سطح کمک‌ها به افراد نیازمند در افغانستان خبر داده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا