افغانستانخبر برتر

اسلام‌آباد حملات هوایی بر مواضع طالبان پاکستانی در قلمرو افغانستان را رد کرد.

وزارت خارجه پاکستان خبرهای نشرشده در مورد حملات جنگنده‌های این کشور بر مواضع طالبان پاکستانی در ننگرهار را رد کرد.

این نهاد پنج‌شنبه‌شب، ۱۵ جدی، گفت که عملیات بر جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در قلمرو افغانستان «بی‌اساس» است.

وزارت خارجه این کشور در حالی حملات بر قلمرو افغانستان را رد می‌کند که براساس گزارش روزنامه ۸صبح و شبکه سی‌ان‌ان نیوز ۱۸، جنگنده‌های پاکستانی اهدافی را در ساحه سلالا، واقع در ولسوالی گوشته ننگرهار بمباردمان کرده‌اند.

در کنار این حملات، نیروهای پاکستانی با طالبان در خط مرزی تورخم درگیر شده‌اند.

این رسانه به نقل از مقامات پاکستانی گزارش داده که درگیری از سوی طالبان آغاز شده و در نتیجه آن، یک شهروند افغانستان کشته و یک افسر پاکستانی زخمی شده است.

همچنان براساس این گزارش، نظامیان پاکستانی در پی عملیاتی در وزیرستان جنوبی، دست‌کم ۱۱ عضو تی‌تی‌پی، به شمول یک فرمانده آن را کشته‌اند.

این رویداد پس از آن رخ می‌دهد که براساس نشست شورای امنیت ملی پاکستان، این کشور عملیات تصفیه‌ای علیه طالبان پاکستانی را آغاز کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان نیوز ۱۸ گفته است که نیروهای هوایی پاکستان با پروازهایی در امتداد خط مرزی با افغانستان، اهداف متعدد را برای عملیات شناسایی کرده‌اند.

شورای امنیت پاکستان پس از یک جلسه دو روزه زیر عنوان «مبارزه با تروریزم»، اعلام کرد که بر مواضع طالبان پاکستانی در پاکستان و افغانستان حمله می‌کند.

مقامات آن کشور تصریح کرده‌اند که امنیت پاکستان «سازش‌ناپذیر» است و نیروهای پاکستانی از خاک‌شان محافظت خواهند کرد.

گفتنی است که تصمیم پاکستان مبنی بر راه‌اندازی حملات احتمالی بالای مواضع طالبان پاکستانی در افغانستان با واکنش رژیم طالبان روبه‌رو شده بود.

این گروه پیش از این حضور اعضای تی‌تی‌پی در قلمرو افغانستان و سازماندهی حملات بر شهرهای پاکستان را رد کرده‌ بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا