جهانخبر برتر

«ماست ضدکرونا» – رئیس شرکت لبنیات کوریای جنوبی را ناگزیر به عذرخواهی و کناره‌گیری کرد.

رئیس یکی از بزرگترین شرکت‌های لبنیات کوریای جنوبی با متهم شدن به انتشار عمدی اطلاعات غلط درباره این که ماست این شرکت در مبارزه با کرونا موثر است، کناره‌گیری کرد.

استعفای هونگ وون-سیک، مدیرعامل شرکت لبنیاتی نامیانگ سه هفته پس از ادعای اولیه اتفاق می‌افتد.

هونگ در یک عذرخواهی عمومی تلویزیونی گفت: «من از سمت ریاست نامیانگ دایری استعفا می‌دهم تا مسئولیت همه این‌ها را بر عهده بگیرم و مدیریت را به فرزندانم نمی‌سپارم.»

وی افزود: «من صمیمانه به خاطر این که مردم کشورم را به خاطر جنجال مربوط به [ماست] بولگاریس ناامید و عصبانی کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم.»

طبق پرونده‌های نظارتی شرکت نامیانگ، هنگ و اعضای خانواده‌اش از نظر درآمدی، سهمی معادل ۵۳.۱ درصد از این شرکت کوریای جنوبی را در اختیار دارند. آقای هنگ با این وجود سهم خود و اعضای خانواده‌اش را در این شرکت حفظ خواهد کرد.

هفته گذشته پلیس سئول به مقر شرکت حمله کرد.

این شرکت ماه گذشته در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران ادعا کرد که ماست بولگاریس این شرکت در جلوگیری از کووید-۱۹ موثر است و سهام آن تقریبا ۳۰ درصد افزایش یافت.

متعاقب این ادعا وزارت بهداشت کره جنوبی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که نامیانگ هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ندارد و هیچ گونه آزمایش بالینی در این زمینه انجام نشده است. وزارت بهداشت کره جنوبی نامیانگ را به انتشار غیرقانونی اطلاعات گمراه‌کننده متهم کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا