افغانستان

اوچا: در شش ماه گذشته ۱۷.۳ میلیون افغان نیازمند کمک‌های بشردوستانه دریافت کردند

اداره هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد(OCHA)، اعلام کرده است که از آغازسال جاری میلادی تا کنون برای ۱۷٫۳ میلیون افغان نیازمند در افغانستان کمک کرده است.

اوچا روز یک‌شنبه، ۲۸ جوزا، در گزارش گفته است که ۱۵٫۸ میلیون تن به‌گونه مستقیم از کمک نهادهای مددرسان مستفید شده‌اند.

در گزارش آمده است: « شرکای بشردوستانه در افغانستان ۱۵٫۶ میلیون نفر در بخش تهیه غذا، ۵٫۴ میلیون نفر در بخش مراقبت‌های صحی، ۲٫۴ میلیون کودک و زنان باردار و شیرده با حمایت از سوء تغذیه، ۴٫۶ میلیون نفر با کمک‌های آب صحی و ۱ صدو نودوهفت‌هزار و ۹۰۰ کودک کمک دریافت کرده است.

براساس این گزارش، در این مدت برای ۳۲۵ هزار و ۴۰۰ تن نیز در بخش ایجاد سرپناه اضطراری و وسایل خانه رسیده‌گی صورت گرفته است.

به گفته این نهاد بودجه این کمک‌ها که بالغ به ۸۵۰ میلیون دالر می‌رسد، از سال گذشته منتقل شده بود.

اوچا خاطر نشان کرده است که در حدود ۸ میلیون نیازمند به دلیل کم‌بود بودجه در سال ۲۰۲۳، از دریافت کمک‌های عاجل در افغانستان محروم شده‌اند.

پس از منع کار زنان در موسسات کمک‌رسان بین‌المللی از سوی طالبان در افغانستان، اکنون این نهادها براساس بازنگری نحوه فعالیت‌شان قصد دارند تا  به ۲۲٫۳ میلیون نفر با بودجه ۳٫۲ میلیارد دالر در طول سال ۲۰۲۳، در بخش‌های مختلف کمک‌رسانی کنند.

این در حالی است که پیشتر این نهاد گفته بود که شمار نیازمندان در افغانستان از ۲۸٫۳ میلیون تن به ۲۸٫۸ میلیون تن افزایش یافته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا