افغانستانخبر برتر

جو بایدن: از خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان پشیمان نیستم.

جو بایدن می‌گوید رهبران افغانستان باید با هم متحد شوند و برای کشورشان بجنگند. رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید با وجود افزایش درگیری‌ها و کشته شدن ۱۰۰۰ غیرنظامی طی چند هفته گذشته، او از تصمیم خود برای خروج کامل نظامیان آمریکا از خاک افغانستان پشیمان نیست چرا که معتقد است افغان‌ها باید برای حفظ کشورشان متحد شوند.

بر اساس گزارش بی بی سی این اظهارات را آقای بایدن روز سه شنبه ۱۹ اسد در کاخ سفید با خبرنگاران مطرح کرده است و وی همچنین تاکید کرده است که آمریکا تعهدات خود به افغانستان از جمله به حمایت در جبهه هوایی و پرداخت حقوق نظامیان و تامین تسلیحات ادامه خواهد داد اما “آنها باید خودشان برای خودشان بجنگند”.

در نتیجه افزایش خشونت‌ها در روزهای اخیر نقاط مختلف ولایت افغانستان میان دولت و گروه طالبان دست به دست می‌شود. طالبان توانسته اند کنترل ولایاتی مانند تخار، جوزجان، سرپل، نیمروز و قندوز را به دست بگیرند.

هزارها خانواده از ولایت مختلف آواره و بیجا شده‌اند. امروز دولت افغانستان از سازمان ملل متحد و نهادهای دیگر بین‌المللی خواستار کمک فوری به بیجاشدگان شد.

سازمان ملل متحد همچنین از کشته شدن ده‌ها کودک در چند روز اخیر خبر داده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا