افغانستانخبر برتر

نشست خبری سخن‌گوی طالبان در کابل: حق کار و تحصیل زنان در چارچوب شریعت اسلامی ادامه می‌یابد. 

دو روز پس از تصرف کابل از سوی گروه طالبان، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی این گروه نخستین نشست خبری خود را در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت پیشین برگزار کرد.

مجاهد در این نشست خبری به موضوعات مختلف از جمله عفو عمومی کارمندان پیشین دولتی، چگونگی فعالیت رسانه‌ها، حقوق زنان، شکل‌گیری ساختار سیاسی آینده و… پرداخت.

او گفت که مشورت‌ها در مورد شکل‌گیری ساختار سیاسی مشورت‌ها جریان دارد و تصامیم در این مورد به‌زودی همگانی می‌شود. او هرگونه بحث روی احیای امارت اسلامی را پیش از وقت دانست. سخن‌گوی طالبان علاوه کرد که به حقوق زنان از جمله حق کار زنان در چارچوب شریعت اسلام احترام می‌گذارند و رسانه‌ها نیز باید در این چارچوب فعالیت کنند.

ذبیح‌الله مجاهد علاوه کرد که رسانه‌ها خلاف اصول و ارزش‌های اسلامی نشرات نکنند، بی‌طرفی را حفظ و انتقاد سالم داشته باشند. او تاکید کرد که ارزش‌های ملی برای مردم افغانستان مهم است و رسانه‌ها نباید خلاف این ارزش‌ها نشرات کنند.

او به محو تریاک و خشخاش نیز اشاره کرد و گفت که با این پدیده مبارزه می‌کنند، اما این مبارزه به کمک و حمایت جامعه‌ی جهانی نیاز دارند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا