افغانستانخبر برتر

سفارت آمریکا در کابل: شهروندان امریکا، افغانستان را فوراً ترک کنند.

سفارت آمریکا از شهروندان آمریکایی می خواهد که با استفاده از گزینه های موجود پروازهای تجاری ، افغانستان را فوراً ترک کنند.

در اعلامیه این سفارت که امروز «شنبه ۱۶ اسد» نشر شده است آمده است که با توجه به شرایط امنیتی و کاهش نیروهای انسانی، توانایی سفارت برای کمک به شهروندان آمریکایی در افغانستان حتی در داخل کابل نیز بسیار محدود است.

این سفارت گفته است که سفارت آمریکا می تواند وام بازگشت به کشور را برای شهروندان آمریکایی که در حال حاضر توان خرید بلیط تجاری به ایالات متحده را ندارند، ارائه دهد.

سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی یادآوری کرده است که وزارت امور خارجه در ۲۷ اپریل ۲۰۲۱ دستور خروج کارکنان دولت ایالات متحده از سفارت آمریکا در کابل را داد که به دلیل افزایش خشونت و گزارش تهدید در کابل می توانند وظایف خود را در جاهای دیگر انجام دهند. توصیه سفر به افغانستان به دلیل جنایت، تروریسم، ناآرامی های مدنی، آدم ربایی، درگیری های مسلحانه و COVID-19 در سطح ۴ باقی می ماند، سفر نکنید.
این سفارت گفته است که پروازهای داخلی و مسیرهای حمل و نقل زمینی خارج از کابل به شدت محدود است و ممکن است لغو یا بسته شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا