افغانستان

تاکید واشنگتن بر انتقال افغان‌های واجد شرایط به امریکا

جولیتا والس نویس، معاون وزیر خارجه امریکا در امور پناه‌جویان، در دیدارش با مقام‌های پاکستانی گفته که کشور در زمینه انتقال پناه‌جویان افغان واجد شرایط به امریکا که در حال حاضر در پاکستان به‌سرمی‌برند، متعهد است.

اکسپرس‌تریبون، چهارشنبه‌شب، ۱۵ قوس، به نقل از اعلامیه سفارت امریکا در اسلام‌آباد گزارش داده که جولیتا والس نویس در دیدارش با مقام‌های پاکستانی در مورد همکاری دو کشور در زمینه رسیده‌گی به پرونده‌های مهاجرتی افغان‌های واجد شرایط گفت‌وگو کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما به بررسی فعالانه همه گزینه‌های ممکن برای تسریع روند رسیده‌گی به ویزای پناهنده‌گی و مهاجرت خود در پاکستان ادامه می‌دهیم.»

نویس همچنان از اسلام‌آباد خواسته تا در کنار ۲۵ هزار همکار سابق نیروهای امریکایی در افغانستان، از اخراج سایر پناه‌جویان در معرض تهدید از جمله خبرنگاران و هنرمندان که پس از تسلط دوباره طالبان به پاکستان فرار کرده‌اند، جلوگیری کند.

وی همچنان در جریان این سفرش با مسوولان نهادهای بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان، سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مورد پناه‌جویان افغان در پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است که پیش از این و با آغاز روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغان از پاکستان، وزارت امور خارجه امریکا به ۲۵ هزار افغان واجد شرایط ویزای این کشور نامه‌ای محافظتی فرستاده بود تا پولیس از بازداشت و اخراج آنان خودداری کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا