افغانستانخبر برتر

مقامات آمریکایی: طالبان به ۹.۵ میلیارد دالر ذخایر بانک مرکزی دست نمی‌یابند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده است که طالبان به سرمایه‌های ارزی افغانستان در امریکا دست نمی‌یابند.

رویترز، روز «چهارشنبه، ۲۷ اسد»، با نشر گزارشی گفته است که افغانستان در حال حاضر ۹.۵ میلیارد دالر ذخایر ارزی در خارج از کشور، به‌ویژه در امریکا دارد و طالبان به این ذخایر دست نخواهند یافت.

یک مقام امریکایی به رویترز گفته است: «هر دارایی بانک مرکزی دولت افغانستان در امریکا در اختیار طالبان قرار نمی‌گیرد.»

پیش از این صندوق بین‌المللی پول در بررسی خود در ماه جون ۲۰۲۱،  سرمایه ارزی بانک مرکزی افغانستان در بیرون از کشور را نزدیک به ۱۰ میلیارد دالر تخمین زده بود.

رویترز گفته است که بانک‌های مرکزی کشورها، به‌ویژه کشورهای در حال توسعه بیش‌تر دارایی‌های خود را در خارج از کشورهای‌شان در موسساتی مانند بانک فدرال امریکا در نیویارک یا بانک انگلستان نگه‌داری می‌کنند.

این خبرگزاری به استناد بیانیه‌ مشترک بانک فدرال امریکا در نیویارک و بانک مرکزی افغانستان در ماه جون، روشن ساخته است که تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، به ارزش ۲۵۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۱۰۱ هزار افغانی برابر به ۱.۳۲ میلیارد دالر شمش (خشت) طلای افغانستان در ذخایر این بانک در امریکا نگه‌داری می‌شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا