جهان

وزن زیاد کشتی‌گیران سومو جاپانی، شرکت هواپیمایی یک پرواز اضافی برای انتقال این ورزشکاران در نظر گرفت.

خطوط هوایی ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرده که به دلیل اینکه دو پرواز این شرکت در معرض خطر وزن بیش از اندازه استاندارد قرار داشته مجبور شده یک پرواز جدید اضافه کند، البته بار زیاد این پروازها، چمدان‌های مسافران نبوده بلکه خود افرادی که در این هواپیما حاضر بودند وزن هواپیما را بسیار سنگین کردند.

ماجرا به حضور ورزشکاران کشتی سومو ژاپنی در این پروازها مربوط می‌شود؛ جایی که قرار بود پروازهای بوئینگ ۷۳۷ این شرکت هواپیمایی ورزشکاران را از فرودگاه توکیو به اوزاکا، جایی که مسابقات ورزشی این رشته برگزار می‌شود برسانند.

به گزارش روزنامه یومیوری ژاپن، اما نگرانی در مورد وزن این ورزشکاران باعث تخصیص یک پرواز اضافه در این مسیر شد چرا که این کشتی‌گیران به طور متوسط ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارند. این در حالیست که به صورت کلی میانگین وزن ۷۰ کیلوگرم برای هر مسافر در نظر گرفته می‌شود.

در نتیجه شرکت هواپیمایی ژاپن تصمیم گرفت با یک پرواز ویژه بخشی از این کشتی‌گیران را به محل برگزاری مسابقات برساند. پس از پایان مسابقات هم، یک هواپیمای اضافی این کشتی‌گیران را از اوزاکا به توکیو برگرداند.

برای کشتی سومو هیچ حداقل وزنی وجود ندارد و عموما این ورزشکاران وزن‌های بالای صد کیلوگرم دارند. اوروا، یکی از کشتی گیران سومو روسی‌الاصل که در سال ۲۰۱۸ از این رشته ورزشی بازنشسته شد سنگین‌وزن‌ترین سومو کار این رشته ورزشی در تمام دوران است که در اوج وزنش حتی به ۲۹۲ کیلوگرم هم رسید.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا