افغانستانخبر برتر

وزارت خارجه ایران: امنیت کامل مکان‌های دیپلماتیک ایران در افغانستان تأمین شود.

پس از آن که شماری از شهروندان کشور در واکنش به آزار و اذیب مهاجران افغانستان در ایران، قونسلگری ایران در هرات را آتش زدند، وزارت امور خارجه ایران گفته است که امنیت کامل مکان‌های دیپلماتیک ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان باید تأمین شود.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه، ۲۲ حمل بر مسوولیت قطعی طالبان در حفظ و صیانت از امنیت مکان‌های دیپلماتیک ایران در افغانستان تأکید کرده است.

خطیب‌زاده گفته است که امنیت کامل سفارت و نماینده‌گی‌های دیپلماتیک ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می‌بایست به صورت کامل تأمین و تضمین‌های لازم برای فعالیت امن این نماینده‌گی‌ها ارایه شود.

این در حالی است که روز گذشته شماری از شهروندان کشور در اعتراض به آزار و اذیت مهاجران افغانستان در ایران دست به تظاهرات زده و قونسلگری این کشور در هرات را آتش زدند.

اخیراً ویدیوهایی از آزار و اذیت فزیکی مهاجران افغانستان در ایران نشر شده که واکنش‌های شدید مردم افغانستان را به دنبال داشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا