افغانستانخبر برتر

امریکا هفته آینده با طالبان مذاکرات را از سر می‌گیرد.

خبرگزاری فرانس پرس از آغازگفت‌وگوها میان طالبان و ایالات متحده امریکا خبر داده است.

این خبرگزاری روز چهارشنبه، سوم قوس در گزارشی گفته است که این گفت‌وگوها هفته آینده آغاز می‌شود و قرارست روی موضوعات مبارزه با تروریسم و ​​بحران انسانی در افغانستان بحث شود.

این خبرگزاری به نقل از ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا نوشته‌ است که تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان هیأت گفت‌وگو کننده این کشور را رهبری کند.

خبرگزاری فرانسه افزوده است که دو طرف هم‌چنان درباره «منافع ملی حیاتی» که شامل عملیات ضد تروریستی علیه گروه داعش و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، مشکلات اقتصادی افغانستان و عبور امن شهروندان امریکایی از افغانستان و افغان‌های که برای ایالات متحده کار می کردند، گفت‌وگو خواهند کرد.

گفتنی است که پس از سقوط حکومت پیشین، مقام‌های امریکایی و حکومت سرپرست طالبان برای نخستین بار در نهم اکتبر در دوحه پایتخت قطر دیدار کردند.

طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا