افغانستانخبر برتر

یک زوج در هرات مصارف عروسی‌شان را به نیازمندان کمک کردند.

عزت صمیم و ملکه افضلی، زوج جوان هراتی هزینه‌ی مراسم عروسی‌شان را صرف کمک به نیازمندان کرده‌اند.

این زوج می‌گویند که با ۶۰ هزار افغانی نیازهای اولیه‌ی ۲۰ خانواده‌ی نیازمند را خریداری کرده‌اند. این زوج همچنین به شمار زیادی از افراد فقیر در سطح شهر هرات صبحانه توزیع کرده است.

ملکه افضلی از جوانان دیگر نیز خواست که در شرایط بد اقتصادی کنونی به‌جای مصارف هنگفت، دست نیازمندان را بگیرند.

او تأکید کرد در شرایطی که شماری از افراد به‌دلیل فقر جان‌های‌شان را از دست داده‌اند، هیچ نیازی به برگزاری مراسم‌های عروسی «مجلل» نیست.

در همین حال، عزت صمیم گفت که فرهنگ برگزاری عروسی مجلل و پرهزینه باید از بین برود. او تأکید کرد: «با مصرف کم حتا می‌شود زندگی بهتری را جوانان ما آغاز کنند. من خیلی خوشحالم که پول مراسم عروسی خود  را به هموطنان خود کمک کردم.»

در افغانستان و به‌ویژه هرات اغلب مراسم‌های ازدواج پر زرق‌وبرق برگزار می‌شود. هر چند طی سال‌های گذشته بارها افراد اقدام به برگزاری مراسم‌های عروسی کم‌هزینه کرده‌اند، اما تاکنون هم مراسم‌های پُرهزینه عروسی برگزار می‌شود.

با تسلط طالبان در افغانستان میزان فقر به میزان چشم‌گیری افزایش یافته است و در مواردی حتا خانواده‌ها مجبور به فروش کودکان‌شان شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا