اخبار صحتجهان

کارشناس ارشد سازمان صحی جهان: از شیوع اومیکرون وحشت‌زده نشوید

رویترز گزارش داده است‌ که سومیا سوامیناتان کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت روز «جمعه، ۱۲ قوس» گفته است: «ما باید آماده و محتاط باشیم، نه آن که وحشت کنیم، چون در یک وضعیت متفاوتی نسبت به سال گذشته قرار داریم.»

این کارشناس ارشد سازمان صحی جهان گفته است که هنوز زود است که بگویم:«واکسین‌های ضدکرونا باید دوباره از اول ساخته شوند.»

سوامیناتان درکنفرانس «رویترزنکست» تأکید کرده است که گونه اومیکرون قابلیت انتشاربالاتری نسبت گونه دلتای ویروس‌ کرونا دارد و یافته‌های آنان نشان می‌دهد که ۹۹ درصد موارد انتقال‌ کویید۱۹ از گونه اومکیرون است.

او هم‌چنان تصریح کرده است که شمار موارد ابتلای روزانه به اومیکرون در آفریقای جنوبی که نخستین بار این ویروس در آن‌جا شناسایی شد، درحال افزایش است.

درهمین حال، مدیر مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری امریکا از شناسایی این ویروس در چهل کشور جهان خبر داده و گفته است بسیاری از کشورها به خاطر جلوگیری از شیوع گسترده آن تدابیر احتیاطی سخت‌گیرانه‌ای را به اجرا گذاشته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا