افغانستاناقتصادخبر برتر

بانک جهانی: کشورهای کمک‌کننده تا یک هفته دیگر در مورد انتقال پول به افغانستان تصمیم می‌گیرند.

خبرگزاری رویترز به نقل از بانک جهانی می‌گوید، تمویل‌کننده‌گان در نظر دارند که تا دهم دسامبر در مورد پول‌های مسدود شده افغانستان و انتقال آن به این کشور تصمیم بگیرند.

خبرگزاری رویترز روز «شنبه، ۱۳ قوس»، به نقل از سخنگوی بانک جهانی گفته است که کمک‌کننده‌گان به صندوق بازسازی افغانستان (ARTF) که توسط بانک جهانی مدیریت می‌شود، موافقت کرده‌اند که تا یک هفته دیگر در مورد انتقال وجوه به آژانس‌ کمک‌های بشردوستانه تصمیم بگیرند.

سخنگوی بانک جهانی هرچند جزییات بیش‌تر در این مورد ارایه نکرده، اما تأکید کرده است که این تصمیم روز جمعه، دوازدهم قوس، گرفته شده است.

این در حالی است که پیش‌تر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که هیأت بانک جهانی این هفته از انتقال ۲۸۰ میلیون دالر از صندوق بازسازی افغانستان به برنامه جهانی غذا و یونیسف حمایت کرده است.

گفتنی است که با سقوط حکومت پیشین، دارایی‌های افعانستان مسدود و کمک‌های نقدی از سوی سازمان‌های بین‌المللی متوقف شد. این وضعیت بر اقتصاد مردم سایه افگند و اکنون با مشکلات شدید اقتصادی روبه‌رو هستند.

پیش‌تر سازمان ملل متحد نیز گزارش داده بود که تولید ناخالص داخلی افغانستان پس از تسلط طالبان به کم‌تر از ۲۰ درصد رسیده است. این نهاد، وضعیت جاری کشور را بدترین فروپاشی اقتصادی در تاریخ خوانده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا