افغانستانخبر برتر

امریکا درخواست ویزای بشردوستانه صدها افغان را رد کرده است.

به گزارش رسانه‌های امریکایی، اداره فدرال خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده امریکا، درخواست ویزای بشردوستانه صدها شهروند افغانستان را رد کرده است.

اسوشیتدپرس گزارش داده است که رد این درخواست‌ها سبب ناامیدی متقاضیانی شده‌اند که زیر تهدید به سر می‌برند.

طبق این گزارش، مقام‌های اداره مهاجرت فدرال در هفته جاری به صدها افغانی که به دلایل بشردوستانه به دنبال ورود موقت به امریکا هستند، پاسخ رد داده‌اند.

حامیان مهاجران استدلال می‌کنند که رد درخواست ویزای بشردوستانه در واقع عمل نکردن دولت بایدن به وعده حمایت از افغان‌های آسیب‌پذیر است که پس از خروج سربازان امریکایی داده شده بود.

کیتلین رو از وکلای مهاجرت که به تازه‌گی پنج موکلش درخواست رد دریافت کرده‌اند، می‌گوید که این افراد آسیب‌پذیر هستند و امیدوار بودند که ویزا دریافت کنند، اما راهی وجود ندارد.

ویکتوریا پالمر، سخنگوی اداره فدرال خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده امریکا گفته است که از زمان خروج ایالات متحده، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده بیش از ۳۵ هزار درخواست برای ویزای مشروط بشردوستانه دریافت کرده است.

به گفته او، از این میان درخواست ۴۷۰ نفر رد و تقاضای بیش از ۱۴۰ تن دیگر تأیید شده است.

به گفته او، سالانه حدود دو هزار درخواست از همه کشورها برای ویزای بشردوستانه ثبت می‌شد که از این میان ۵۰۰ درخواست تایید می‌شود.

سخنگوی اداره فدرال مهاجرت امریکا گفته است که ویزای بشردوستانه برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است و قرار نیست که جایگزین فرآیند پذیرش پناهنده‌گان شود.

به گفته او، ویزای بشردوستانه مسیر معمول برای افرادی است که از کشورشان فرار می‌کنند و نیاز به حفاظت دارند.

با این حال، دولت امریکا تاکنون شمار قابل توجهی از افغان‌ها را اسکان داده‌اند و هزاران افغان دیگر قرار است اسکان داده شوند.

امریکا متعهد شده است که تخلیه افراد آسیب‌پذیر، شهروندان امریکایی و همکاران محلی خود را از افغانستان بدون ضرب‌الاجل و جدول زمانی مشخص ادامه می‌دهد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا