افغانستانخبر برتر

آتش‌سوزی در جنگلات نورستان، تاکنون بیش از ۲۰۰ جریب از جنگلات سوخته است.

منابع محلی در ولایت نورستان می‌گویند که دوازده روز از آتش‌سوزی در جنگل‌های این ولایت می‌گذرد و تا کنون جنگلات بیش از ۲۰۰ جریب زمین سوخته است.

منابع محلی در ولایت نورستان روز شنبه، ۱۴ جوزا، می‌گویند که از دوازده روز به این‌سو آتش‌سوزی در جنگل‌های دره شام ولسوالی نورگرام این ولایت جریان دارد.

یک منبع معتبر محلی می‌گوید که تا حالا باشنده‌گان محلی از امکانات دست‌داشته برای کاهش آتش‌سوزی استفاده کرده‌اند، اما موثر نبوده است.

محمد عجیب از باشنده‌گان محل می‌گوید که تمام مردم برای مهار آتش از چند روز به این‌سو آستین بر زده‌اند؛ اما به علت گسترده‌بودن دامنه آتش‌سوزی تلاش آنان بی‌ثمر بوده است.

به گفته باشنده‌گان محل، با آن که طالبان اعلام کرده‌اند تیم‌های آتش‌نشانی را به محل آتش‌سوزی فرستاده‌اند، اما تا کنون هیچ تیمی برای مهار آتش به محل نرسیده است.

اما سمیع‌الحق حق‌بیان، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت نورستان به رسانه‌ها گفته است که آتش‌سوزی در جنگلات نورستان مهار شده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا