افغانستانجهان

عفو بین‌الملل: طالبان به دختران اجازه آموزش دهند.

بخش جنوب آسیای سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که دختران و زنان در افغانستان از حق تحصیل محروم شده‌اند و مقام‌های طالبان باید مکاتب دخترانه در این کشور را بازگشایی کنند.

این سازمان روز دوشنبه، ۴ دلو با ابراز نگرانی از نقض حقوق دختران و زنان در افغانستان گفته است که طالبان دختران بالای ۱۲ سال را از رفتن به مکتب منع کرده‌اند و این کار رویای آینده تحصیلی دختران را از بین برده است.

سازمان عفو بین‌الملل تصریح کرده است که با وجود فشارهای جهانی بر طالبان، آنان زنان را از دسترسی به حقوق‌شان از جمله حق آموزش باز می‌دارند.

سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرده است که در کنار دختران افغانستان باید ایستاد، و از مقام‌های طالبان خواست که بگذارند دختران علم بیاموزند.

این سازمان با نشر یک هشتگ زیر عنوان «مکاتب دختران را باز کنید» محدودیت‌ها بر آموزش زنان در افغانستان را محکوم کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که وزارت معارف حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده است که با شروع بهار سال آینده، مکاتب دخترانه در سراسر افغانستان بازگشایی می‌شود.

طالبان همواره دلیل تأخیر در بازگشایی مکاتب دخترانه را مساعدنبودن فضا برای آموزش زنان و دختران در مکاتب کشور عنوان کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا