افغانستانخبر برتر

«ترویکای توسعه‌یافته تا پایان ماه فبروری در کابل برگزار می‌شود.»

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است، در حال هماهنگی تاریخ برگزاری نشست ترویکای توسعه‌یافته تا پایان ماه فبروری در کابل است.
خبرگزاری تاس، امروز «سه‌شنبه، ۱۲ دلو» به نقل از نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نگاشته است که کشورهای شرکت‌کننده در ترویکای توسعه‌یافته (روسیه، امریکا، چین و پاکستان) اکنون در حال هماهنگی تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات قبل از پایان ماه فبروری در کابل هستند.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با تاس گفته است: «ما در حال هماهنگ کردن تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات با شرکای خود در ترویکای توسعه‌یافته هستیم که تا پایان ماه فبروری در کابل برگزار خواهد شد.»
این دیپلمات روسی خاطرنشان کرده که طرف روسی توجه ترویکای توسعه‌یافته را بر «تکمیل روند صلح بین‌الافغانی و همچنین مشارکت جامعه بین‌المللی در بازسازی فراگیر پس از جنگ افغانستان متمرکز کرده است.»

گفتنی است که پیش از این نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرده بود که نشست ترویکای توسعه‌یافته تا پایان ماه جنوری در مسکو برگزار می‌شود. چین نیز از برگزاری این نشست تا پایان ماه جنوری در پکن خبر داده بود.
نشست قبلی ترویکای توسعه‌یافته در ۲۰ عقرب سال روان با میزبانی پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا