افغانستانخبر برتر

هند یک تیم فنی را به سفارتش در کابل فرستاده است.

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که پس از دیدار هیأت این کشور از کابل و گفت‌وگو با طالبان، اکنون یک تیم فنی در سفارت هند مقیم کابل جابه‌جا شده تا از ارسال‌ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان نظارت کند.

تایمز‌اف‌‌اندیا، روز جمعه، ۳ سرطان گزارش داده است که این اقدام نشان‌دهنده بازگشت دیپلمات‌های هندی به سفارت این ‌کشور در کابل است.

دولت مودی در بیانیه‌ای در این رابطه گفته است: «هند یک رابطه تاریخی و تمدنی با مردم افغانستان دارد. به منظور نظارت دقیق و هماهنگی تلاش‌های ذی‌نفعان مختلف برای فرستادی مؤثر کمک‌های بشردوستانه و در تداوم تعامل ما با مردم افغانستان، امروز یک تیم فنی هندی به کابل رسیده و در سفارت ما در آن‌جا مستقر شده است».

در همین حال، وزارت خارجه طالبان از تصمیم هند برای اعزام دیپلماتان و تیم فنی به کابل استقبال کرده است.

با این حال، موضوع بازگشایی سفارت هند در افغانستان تا کنون روشن نیست.

این در حالی است که یک‌ محموله‌ کمکی‌ هند به زلزله‌زده‌گان در جنوب‌شرق افغانستان حاوی ۲۵ تن مواد غذایی، خیمه و دوا، شب گذشته به کابل رسید.

پیش از این، یک هیأت هندی برای دیدار با طالبان به کابل سفر کرده بود و آگاهان آن را چراغ سبزی برای بازگشایی سفارت هند در افغانستان عنوان کردند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا