افغانستانخبر برتر

قربانیان زلزله به بیش از ۲۵۰۰ تن افزایش یافت.

طالبان محلی در پکتیکا می‌گویند که شمار کشته‌ها و زخمیان زلزله اخیر، تنها در دو ولسوالی برمل و گیان این ولایت، بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن است.

محمدامین حذیفه، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت پکتیکا، با تایید این رقم از تلفات، می‌گوید که هنوز هم امکان افزایش در شمار قربانیان این رویداد طبیعی وجود دارد.

براساس معلومات او، که عصر امروز، چهارشنبه، ۱ سرطان، ارایه کرده است، در این دو ولسوالی حدود یک هزار تن جان باخته و حدود یک هزار و ۵۰۰ تن دیگر جراحت برداشته‌اند.

رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در پکتیکا افزوده است که تیم‌های صحی مردمی نیز از ولسوالی‌ها و ولایت‌های همجوار برای رسیده‌گی به زخمیان به این دو ولسوالی رسیده‌اند.

چند ساعت پیش، شرف‌الدین مسلم، معاون اداره مبارزه با حوادث طبیعی طالبان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفته بود که در این رویداد، دست‌کم ۹۲۰ تن کشته و ۶۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا