افغانستانخبر برتر

سیلاب‌ها در کنر و ننگرهار تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برجا گذاشت.

منابع می‌گویند که در اثر بارنده‌گی شدید باران و سرازیر شدن سیلاب در بخش‌هایی از ولایت‌های کنر و ننگرهار، دست‌کم سه تن کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

منابع محلی روز شنبه، ۲۹ اسد، می‌گویند که در اثر بارنده‌گی، سقف یک منزل مسکونی در ولسوالی خاص کنر، فرو ریخته که در نتیجه آن دو تن جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

براساس معلومات منابع، بخش‌های مختلف ولایت کنر نیز گواه جاری شدن سیلاب بوده‌اند که در یک مورد یک تن کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

از ولایت ننگرهار نیز منابع محلی می‌گویند که هزاران جریب زمین زراعتی در اثر سیلاب تخریب شده و محصولات زراعتی دهقانان آسیب دیده‌ است.

همچنان گزارش شده است که در این دو ولایت در اثر سیلاب‌ها در شبانه‌روز گذشته، شماری از منازل مسکونی و راه‌های مواصلاتی نیز تخریب شده‌اند.

با این حال، از ولایت لوگر نیز گزارش شده است که در اثر سیلاب چندین تن ناپدید شده‌اند و ده‌ها خانواده به شمول زنان و کودکان در سیلاب‌ها گیر افتاده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا