افغانستانخبر برتر

نشست طالبان در قندهار: نظام طالبان نه‌تنها به نفع منطقه، بلکه به نفع جهان است.

خبرگزاری باختر زیر مدیریت طالبان ماده‌هایی از فیصله‌های نشست طالبان در ولایت قندهار را منتشر کرده است.

این نشست روز پنج‌شنبه، ۲۷ اسد، برگزار شد.

براساس آن‌چه خبرگزاری باختر نشر کرده، در ماده دهم این فیصله‌نامه آمده است که «امارت اسلامی متشکل از افغان‌ها است و مشروعیت داخلی دارد.»

در ادامه افزوده شده که «امارت اسلامی» امنیت سرتاسری را تامین کرده و «جزیره‌های قدرت از بین برده شده است.»

فیصله‌نامه افزوده است که نظام طالبان نه‌تنها به نفع منطقه، بلکه به نفع جهان نیز است و از کشورها و سازمان‌ها خواسته است که طالبان را به رسمیت بشناسند.

در ماده یازدهم این فیصله‌نامه تاکید شده که ایستاده‌گی در برابر «امارت اسلامی» که بر تمام افغانستان تسلط دارد و هر نوع مخالفت مسلحانه، «بغاوت و فساد» شمرده می‌شود و دفع آن بر «ملت و امارت واجب» است.

در ماده سیزدهم به «عالمان دینی که از طریق شبکه‌های اجتماعی موضوعات اختلافی را نشر می‌کنند» دستور داده شده که از این کارشان «به‌گونه قطعی» دست بردارند و موجب «فتنه» نشوند.

در نخستین ماده فیصله‌نامه این نشست، حمله هوایی امریکا بر کابل، که منجر به کشته شدن رهبر القاعده شد، محکوم و این کار نقض صریح موافقت‌نامه دوحه، خلاف اصول بین‌المللی و تجاوز به حریم افغانستان خوانده شده است.

در ماده دوم فیصله‌نامه گفته شده است، کشوری که اجازه داده است تا هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی از فضایش پرواز کند و این حمله را انجام دهد، نیز شریک جرم است و این اقدام پیامد بدی برای آن کشور نیز دارد.

طالبان اعلام کرده‌اند که در این نشست سه هزار تن از عالمان دین، متنفذان قومی و مقام‌های حکومت پیشین اشتراک کرده بودند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا