تکنالوژیخبر برتر

به‌روز رسانی مرج اتریوم انجام شد. مرج اتریوم چیست؟

به‌روز رسانی مرج (Merge) اتریوم امروز «پنجشنبه ۲۴ سنبله» انجام شد. این به‌روز رسانی مهم، نقطه عطف بزرگی در حوزه بلاکچین و رمزارزها به شمار می‌آید.

آپدیت مرج یا ادغام اتریوم که این شبکه را از گواه اثبات کار به گواه اثبات سهام انتقال می‌دهد، بعد از سال‌ها برنامه‌ریزی و توسعه اجرا شد. با این به‌روز رسانی، انرژی مصرفی شبکه اتریوم به میزان ۹۹٪ کاهش می‌یابد. این به معنای پایان کار ماینرها برای استخراج ETH است.

در این رویداد، شبکه گواه اثبات کار اتریوم که با نام لایه اجرا از آن یاد می‌شود، با شبکه بیکن چین (لایه اجماع) ادغام شده است. فعالان حوزه بلاکچین برای این روز لحظه شماری می‌کردند تا شاهد این دستاورد مهم باشند.

مرج (The Merge) چیست؟

انتقال شبکه اتریوم به اثبات سهام (PoS) یا مکانیسم اجماع جدید آن برای تأیید تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال را مرج The Merge مینامند. در واقع الگوریتم اثبات سهام با الگوریتم اثبات کار که توسط بیت‌کوین ابداع شد، جایگزین خواهد شد. حال مرج دقیقاً به چه معنا است؟ زنجیره بیکن، یک شبکه اثبات سهام برای اتریوم در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. با این حال، این شبکه هنوز نمی‌تواند تراکنشی را پردازش کند.

این زنجیره اساساً به عنوان مکانی برای پروژه‌های اتریوم عمل می‌کند تا برای به‌روزرسانی اثبات سهام آماده شوند. برای اینکه اتریوم به طور کامل به PoS تبدیل شود، زنجیره بیکن(که به عنوان لایه “توافق” نامیده می‌شود) و شبکه اصلی PoW اتریوم (که به عنوان لایه اجرایی نامیده می‌شود)، باید ترکیب یا مرج شوند.

الگوریتم اثبات سهام چه تفاوتی با اثبات کار دارد؟

روش‌هایی که توسط اثبات سهام (PoS) و اثبات کار (PoW) برای تعیین اینکه چه کسی امتیاز ثبت «بلوک» تراکنش‌های شبکه زیر را دارد، متفاوت است. در سیستم اثبات کار فعلی (PoW) اتریوم، مانند بیت کوین، ماینر‌ها برای انتشار بلاک‌ها با حل مسائل رمزنگاری رقابت می‌کنند.

اما در اثبات سهام، اعتبار سنج‌هایی که حداقل ۳۲ اتر (حدود ۵۰۰۰۰ دلار) را در شبکه استیک می‌کنند (قفل می‌کنند) به طور تصادفی برای ساخت بلاک‌ها انتخاب می‌شوند. هر چه اتریوم بیشتری مصرف کنند، احتمال انتخاب یکی بیشتر است. ماینر یا اعتبار سنج برنده بلاک در هر دو سیستم با ترکیبی از کارمزد تراکنش و اتریوم تازه ایجاد شده پاداش می‌گیرد. علاوه بر این، اعتبارسنجی‌های PoS برای انجام اقدامات امنیتی اضافی شبکه پاداش دریافت می‌کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا