افغانستانخبر برتر

کنگره امریکا، مقام‌های وزارت دفاع این کشور را در مورد خروج از افغانستان فراخواند.

مجلس سنای امریکا وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور را در مورد خروج آشفته از افغانستان، تصرف این کشور از سوی طالبان و حمله اخیر داعش بر میدان هوایی کابل فراخوانده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، لووید آستین، وزیر دفاع امریکا و مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش این کشور، روز سه‌شنبه، ششم میزان، در برابر پرسش‌های تند سناتوران جمهوری‌خواه قرار گرفتند.

شماری از اعضای مجلس سنای امریکا گفته‌اند که اداره بایدن با خروج آشفته از افغانستان امریکا را در برابر تروریسم آسیب‌پذیر می‌کند.

رهبران پنتاگون در مورد تصمیم خروج از افغانستان با کنگره روبه‌رو شدند.

شماری از سناتوران خواستار جزییات بیش‌تر در مورد حمله انتحاری در نزدیکی میدان هوایی کابل هنگام خروج از افغانستان که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز امریکایی شد، شدند.

به گزارش اسوشیتدپرس این دو مقام امریکایی از برنامه خروج دولت بایدن از افغانستان دفاع کردند.

تام کاتن از ایالت آرکانزاس و ماریانت میلر میکس از ایالت آیووا گفته‌اند: «بی‌کفایتی دولت بایدن به اعتبار بین‌المللی ما لطمه وارد کرده و امریکا را در صحنه جهانی تحقیر کرده است.»

این در حالی است که دولت بایدن برنامه خروج از افغانستان را یک موفقیت تاریخی می‌داند و از آن دفاع می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا