افغانستانخبر برتر

حبیبه سرابی: جاه‌طلبی قطر و ناروی و تعامل گسترده‌ی آنان با طالبان، به این گروه مشروعیت سیاسی بخشید.

حبیبه سرابی، عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح دولت پیشین نقش ناروی در گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان در دوحه، پایتخت قطر را «جانب‌دارانه» خوانده است.

خانم سرابی این موضوع را در یک نشست مجازی زیر عنوان «سیاست خارجی ناروی در تعامل با طالبان» مطرح کرده است. این نشست مجازی روز «جمعه ۳۰ جدی» از سوی انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان برگزار شده است.

خانم سرابی در این نشست گفته است که «جاه‌طلبی قطر و ناروی» و تعامل گسترده‌ی آنان با طالبان، به این گروه مشروعیت سیاسی بخشید و نقش این دو کشور را به‌عنوان میانجی تحت شعاع قرار داد.

تابش فروغ، آگاه مسائل سیاسی نیز در این نشست با اشاره به ناکامی ناروی و دیگر کشورهای میزبان گفت‌وگوهای صلح افغانستان، گفته است که این کشورها در گفت‌وگوهای صلح از ارزش‌های انسانی دفاع نکرده‌اند.

آقای فروغ نقش ناروی را در تسهیل و ایجاد دفتر سیاسی برای طالبان در قطر پرسش‌برانگیز دانسته و گفته است: «این اقدام باعث شد که قطر به پایتخت سیاسی طالبان تبدیل گردد.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا