ورزش

لیونل مسی بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ اعلام شد.

روز دوشنبه مراسم بهترین‌های فیفا در پاریس برگزار شد و آرجانتینی‌ها به برکت پیروزی در جام جهانی قطر، جوایز عمده را بردند.

در این محفل، لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن، امیلیانو مارتینز، بهترین دروازه‌بان مرد و لیونل اسکالونی، بهترین سرمربی سال توسط فیفا انتخاب شدند.

همچنین، فیفا جایزه بهترین هواداران را نیز به هواداران تیم آرجانتین داد.

کاپیتان تیم ملی آرجانتین در این شب از سرمربی خود ستایش کرد. او گفت: «می‌خواهم از لیونل اسکالونی و همبازی هایم در این تیم تشکر کنم. بدون آن‌ها در اینجا نمی‌بودم.»

مسی با اشاره به برنده شدن کشورش در جام جهانی قطر افزود: «من به رویایی که از خیلی دیر در سر داشتم رسیدم. این رویای هر فوتبالیست است، تنها شماری معدود به آن دست یافته‌اند و من حالا در میان این خوش‌چانس‌ها هستم.»

در این شب، الکسیا پوتیاس، بازیکن تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا، برترین فوتبالیست زن دنیا در سال ۲۰۲۲ شناخته شد.

همچنین، مری ارپس دروازه بان تیم ملی انگلستان و منچستریونایتد، بهترین دروازه بان زن و سابرینا وگمن سرمربی تیم ملی زنان انگلستان، بهترین مربی سال معرفی شدند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا